diumenge, de març 09, 2008

CARA O CREU

Acabo de venir de votar. Hi havia gent. Cares conegudes que amb el gest o la mirada m'expressaven complicitat.
al mati, a l'anar a buscar el pa el forner m'ha desitjat sort i m'ha fet saber que havia canviat el vot. Ell votava sempre CiU. Avui, m'ha dit, "us votaré" i ha afegit: "miraré de convèncer la resta de la família".
Un veí sortia de casa per anar a votar i m'ha dit que havia rebut el sobre de tots els partits menys el del PSOE, el partit que ell volia votar. Li he dit que aquí ha de votar el PSC. No ho sabia. No m'ho podia creure. Li ho he explicat. Ell m'ha dit " doncs jo he llençat el sobre del PSC. Ara hauré de buscar-lo al col.legi electoral"... Sembla mentida.
Tot esmorzant he llegit l'article de Pilar Rahola sobre l'alcaldessa de Mondragon, d'ANB. Es diu Inocencia. Rahola ha jugat amb el nom a l'hora d'analitzar què pot passar a dins del cap de l'alcaldessa d'un poble en el que acaben d'assassinar un dels seus veïns, que havia estat regidor de l'ajuntament. No s'explica que no pugui sortir una reacció de ràbia, de condemna dels pistolers i de solidaritat amb la víctima.
Són petitsd apunts del dia de la votació a l'espera del tencament dels col.legis. Voldria una victòria molt clara de ZP. Voldria un Zapatero més valent per tirar endavant reformes que s'han quedat frenades en aquesta legislatura. Voldria que plantés cara a la jerarquia de l'Església espanyola. Voldria que reformés el poder judicial. Voldria que apostés per la diversitat. Voldria que entengués el potencial de Catalunya. Voldria que fes un gest ràpid per a la devolució dels papers de Salamanca. Voldria que apostés per la llei de terminis en la interrupció voluntària de l'embaràs. Voldria més serveis, més defensa de la dignitat dels immigrants...
Avui ens juguem el cara a creu: o reforcem el reformisme o tornem enrere i per molt anys...
Si guanyem serà per reforçar allò que ja hem fet però que està inacabat. Cal fer un salt més atrevit cap endavant.
Demà m'han demanat que a primera hora vagi a Ràdio Estel per comentar resultats. Amb molt de gust!