divendres, de maig 25, 2007

Algú em diu: " Malgrat tot aniré a votar"

Som divendres, a dos dies d'anar votar. Més d'un repeteix que es respira un ambient abstencionista. Precisament arran d'això he rebut avui unes reflexions d'una amiga que m'han semblat molt interessants i que seria bo de poder compartir amb qui obri el meu blog. Amb el seu permís us les penjo.

----

"Reflexions de metro"

No sé si el que teniu són ganes de guanyar amb el canvi, o be preferiu utilitzar els politics, encara que sigui per tenir un nou alcalde, o una alcaldessa, per sistema...

Jo tinc una mica de desgana. Ahir vaig llegir algun paper d'aquests que ens envien a casa i vaig quedar sorpresa del nivell de pragmatisme i concreció de la major part de propostes.

No puc evitar-ho, el canvi no em sembla de debó, l'utilitza'ns és clarament equívoc, el nou alcalde i el seu equip esta encarrilat en velles idees i els fora sistema estàn massa lligats. Tanmateix, la política deu ser això, deu trascórrer arran de terra i no pels núvols de l’inédit viable, que és una de les moltes definicions de la utopia.

Pujar el nivell deu ser cosa de tothom, sobretot si ens apuntem a abandonar l’adotzenament i la mediocritat que ens atenalla. Si interioritzem de debó això que un món millor és possible i assumim la nostra responsabilitat de col•laborar en aquesta millora, si participem a través de noves tecnologies o de velles artesanies, però quotidianament, si...

Sense eufòria, però aniré a votar! He seguit algunes de les accions fetes per l’ajuntament i he comprovat que no és indiferent qui governi. He participat en algún dels plens del meu districte i he vist les dificultats per conciliar prioritats i interessos legítims, però que l’acció política tenía sentit i utilitat. També he estat al cas d’alguns moviments veïnals de la zona, en oposició a alguns equipaments col•lectius, i he vist la poca claredat d’alguns sectors, tant muninicipals com veïnals, i que era necessari intervenir per trobar-hi solucions.

M’agradaria més votar a St. Pere de Torelló, per l’Entesa, perquè veus els regidors i les regidores més a prop, i també les coses que es poden o que cal fer, perquè podria discutir amb ells més de cara a cara, sense tant reglament i preguntes formulades a l’avançada. Deu ser el que us deu passar a les que voteu en municipis més abastables que Barcelona.

Sense eufòria, amb una mica de desgana però votaré. Vaig estar massa anys sense poder-ho fer per desaprofitar ara l’oportunitat. Encara que sigui entretant no apliquem un sistema millor. Ni que sigui, com li vaig sentir a dir a la Montserrat Roig un dia : votar, perquè d’altres més purs que jo es puguin abstenir. Si no voteu per puresa o bé perquè feu opció per una altra fórmula, d’acord, però, sisplau, que no sigui per desídia.

25 de maig de 2007