dimecres, de setembre 10, 2008

Ricard Domingo i BTV

Acabo de llegir la notícia: l'Angel Casas ha estat elegit nou Director de Barcelona Televisió pel Consell d'Administració de la cadena barcelonina. Confesso que m'ha sorprès el relleu. Vull pensar que tant l'Angel com els membres del Consell hauran sospesat molt la disponibilitat, la capacitat i el projecte que volen dur a terme en aquesta nova etapa plena de reptes tecnològics, de gestió i de model. Angel Casas hereta un televivisó d'un molt alt nivell de prestigi, de qualitat i de bona gestió. No serà fàcil mantenir-ho i millorar-ho, però li ho desitjo cordialment.

No vull, però, parlar ara del nou director ni de la nova etapa que arrenca per a Barcelona televisió sinó retre homenatge al director sortint, en Ricard Domingo. Recordo bé la seva arribada a la direcció. Durant dos mesos jo vaig exercir de director en funcions després que Joan Tàpia deixés aquesta responsabilitat. Confesso avui que fins i tot havia tingut la presumpció que podria ser jo mateix el substitut definitiu de Tapia al capdavant de BTV, però vet aquí que en el seu moment em comuniquen que no seré jo sino que serà en Ricard Domingo qui prendrà el relleu de la direcció. Recordo que en Ferran Mascarell, president del Consell d'administració, em va dir: veuràs, Josep M., que d'aquí a un temps, me'n faràs els millors elogis del nou director i n'estareu tots molt contents.

Avui puc dir que la prediccions es van complir. Ricard Domingo ha estat un gran director de Barcelona Televisió. S'hi va submergir des del primer dia i des del primer moment va tenir clar que ell era el pal de paller d'un equip i ha sabut fer de pal de paller. Ha sabut estructurar l'equip de direcció i la resta de personal. Hi ha dedicat tot el temps i més. Ha renovat la imatge, ha renovat i bastit tota la infraestructura tècnica, digital, operativa en la nova seu del Poble Nou. Amb escassos recursos ha sabut posar en antena una programació de qualitat, oberta, plural i de proximitat.

Ricard Domingo ha sabut estimar Barcelona i ha sabut posar la televisió pública al servei dels barcelonins. Ricard Domingo és una gran persona que s'ha fet estimar. Jo he après d'ell i avui em sento en l'obligació d'agrair-li en veu alta els anys i el treball compartits però sobretot l'amistat que es va anar forjant des del primer dia i que estic segur que els canvis professionals no l'afebliran.